MetoÄppelsten.blogg.se

Rörig morgon

Publicerad 2015-06-01 10:13:16 i Meto,

Godmorgon... Ska man kanske säga?
Fram till nu idag har det varit väldigt rörigt för min del. Jag gick upp imorse vid åtta. Trodde att jag skulle till skolan. Jag skulle naturligtvis komma försent. Jag äter frukost och åker till skolan. Min syster har lektioner precis som vanligt. Men var är mina klasskompisar? Det tar ett tag innan jag fattar att jag missat min klassresa till Malmö. Jag blir skitledsen och vet inte vad jag ska göra.
Då ringer jag mamma utan att få något svar. Men sedan ringer hon 5 minuter efter att jag givit upp försöket på att ringa. Hon säger då att jag ska vara med min systers klass hela dagen. Men det vill jag inte... Jag var för ledsen. Då säger mamma att jag istället ska ta ett tåg senare till Malmö. Jag går då upp till bussen och åker till Simrishamn. När jag nästan är framme frågar mamma var jag är någonstans? På bussen svarar jag då. Min mamma säger då att jag skulle åkt med henne till Simrishamn och allt blir bara ännumer förvirrande. När jag kommer till S-hamn kommer hon också dit och jag säger Hejdå och så åker tåget.
Nu sitter jag på tåget och skriver detta. Det tyckte jag var en väldigt förvirrande morgon.
Men hejdå och ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela